تصاویر شاگردان استاد قادرشهبازی کیک بوکسینگ حرفه ای


کیک بوکسینگ حرفه ای

دانستنیهای ورزش کیک بوکسینگ


۱۰ راز موفقیت در ورزش از زبان حرفه ای ها

۱۰ راز موفقیت در ورزش از زبان حرفه ای ها

رسیدن به آمادگی بدنی و حفظ آن، واقعا" کار سختی است. برای بسیاری از ما حتی بلند شدن و جدا شدن از تختخواب هم سخت است! چه برسد به آمادگی بدنی. پس راز افرادی که ورزش به عنوان بخشی از برنامه زندگیشان است و آن را به خوبی مدیریت کرده اند، چیست؟ راز موفقیت در ورزش چیست؟

به نظر شما، یک برنامه تمرینی یا یک مربی خوب و تمرینات سخت باعث موفقیت در ورزش می شود؟ یا عوامل دیگری نیز نقش دارند؟ برای موفقیت در ورزش کارشناسان و ورزشکاران موفق برای حداکثر استفاده و نتیجه از تمرینات روزانه نکات مهم و ترفندهایی را آشکار کرده اند. این نکات به ظاهر ساده، از مهمترین مسائلی است که همه ما باید به آن ها توجه کنیم.

۱۰ راز موفقیت در ورزش از زبان حرفه ای ها

۱- ثابت قدم باشید

اولین راز را از چیس اسکوایرز که کارشناس هم نیست، می خوانیم. او در گذشته از اضافه وزن رنج می برد. این مرد ۴۲ ساله می گوید: در عکس های من در تعطیلات که مربوط به سال ۲۰۰۲ است، هیکل مناسبی نداشتم و به شکل بدی چاق بودم. من تصمیم گرفت که این روند را متوقف کنم، غذاهای چرب را حذف کردم و پیاده روی روی تردمیل را شروع کردم. او موفق شد وزنش را کاهش دهد و حتی به دویدن ماراتون روی آورد! اولین مسابقه ۵۰ مایل ( ۸۰ کیلومتر ) خود را در اکتبر ۲۰۰۳ دوید و اولین ۱۰۰ مایل را هم یک سال بعد از آن انجام داد. او بعد از آن چندین ۱۰۰ مایل و ۵۰ مایل، ۵۰ کیلومتر را هم دوید!

اما راز موفقیت او چیست؟ او می گوید: من خیلی سریع نیستم اما ثابت قدم هستم. ثابت قدمی بهترین راز برای حفظ موفقیت در یک برنامه تناسب اندام است.

تمام برنامه را با ۲۰ دقیقه روی تردمیل آغاز کردم. تفاوت بین موفقیت من و دیگر افرادی که تلاش کرده اند این است که من هر روز برنامه ورزشی ام را انجام می دادم. هیچ برنامه ورزشی مؤثر نخواهد بود تا وقتی که شما این برنامه را به طور مداوم انجام ندهید.

۲- از یک برنامه ورزشی مؤثر پیروی کنید

شورای ورزش آمریکا پیشنهاد ۱۰۰۰ مربی شخصی که دارای گواهینامه از این شورا هستند را در خصوص بهترین روش ها برای رسیدن به آمادگی بدنی را بررسی کرده است. ۳ پیشنهاد مهم آن ها: تمرینات قدرتی، تمرینات اینتروال و تمرینات هوازی است.

تمرینات قدرتی: حتی ۲۰ دقیقه در روز و دو بار در هفته به قدرت کل بدن کمک می کند. تمرینات تناوبی یا اینتروال: سدریک برایانت، مدیر ارشد علمی شورای ورزش آمریکا می گوید: در ابتدایی ترین شکل آن، تمرینات تناوبی باید شامل راه رفتن به مدت دو دقیقه، دویدن به مدت دو دقیقه و تناوب این الگو در طول مدت تمرین باشد. این روش در برنامه تمرینی بسیار کارآمد و سازنده است. افزایش تمرینات هوازی: فعالیت ورزشی به مدت ۶۰ دقیقه یا فعالیت بدنی از شدت کم به شدت متوسط ​​مثل پیاده روی، دویدن، یا رقص نیز  دیگر پیشنهاد این بررسی بوده است.

۳- تعیین اهداف واقع بینانه

کارا تامپسون، سخنگوی انجمن سلامت باشگاه های ورزشی و راکتی بین المللی( IHRSA ) می گوید: برای کمال یا هدفی که احتمال محقق شدن آن کم است و نمی توان به آن رسید، تقلا نکنید. اگر شما هنوز نمی توانید ۵ کیلومتر بدوید، نگران نباشید. بلکه ۱۵ دقیقه پیاده روی در روز را به عادت تبدیل کنید و زمان، فاصله و شدت را به مرور به آن اضافه کنید.

۴- از سیستم دوست استفاده کنید

تامپسون پیشنهاد می کند برای اینکه یک شریک ورزشی خوب برای تمرینات تان داشته باشید، از میان دوستان یا فامیل به دنبال کسی باشید که واقعا" می خواهد مثل شما، یک سبک زندگی سالم را دنبال کند و به دنبال تناسب اندام باشد. یکدیگر را تشویق کنید و با هم ورزش کنید.

۵- برنامه خود را با زندگی تان متناسب کنید

آیا شما هم برای رفتن به باشگاه ورزشی بیش از حد پر مشغله هستید؟ ستاره تنیس، مارتینا ناوراتیلووا، در این رابطه نکاتی را می گوید که می توانید در حین پر مشغلگی، بازهم آماده بمانید. او می گوید: باید بین برنامه  ورزشی و زندگی، تناسب باشد، یعنی برنامه ورزشی خودتان را با زندگی متناسب کنید. شما برای رسیدن به آمادگی نیاز به لوازم و باشگاه های ورزشی تجملاتی ندارید.

اگر شما در اتاق تان کمی فضا در اختیار دارید، ورزش های ساده ای که می توانید در این فضا انجام دهید را امتحان کنید تا بتوانید عضلات باسن، پاها و ران، قفسه سینه و بازوها را تقویت و خوش فرم کنید. او در رابطه با تعداد حرکات هم می گوید: ۱۰-۱۲ تکرار از هر تمرین را انجام دهید، تکرار و شدت را به مرور اضافه کنید. یعنی وقتی به مرور قوی شدید، می توانید تعداد تکرار و شدت تمرین را افزایش دهید. مثلا" می توانید از حرکات این مطلب استفاده کنید: چگونه بدون نیاز به وزنه عضله بسازید.

۶- شاد باشید!

سباستین لاگری، مربی مشهور لوس آنجلسی پیشنهاد می کند: فعالیت ورزشی یا رشته ورزشی را انتخاب کنید که شما در واقع از انجام لذت می برید. یعنی مطمئن باشید که لذت می برید. اگر شما از تمرین با وزنه نفرت دارید، انجام ندهید. او می گوید: شما می توانید هر رشته ورزشی را برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام انتخاب کنید. مثلا" کوه نوردی یا صخره نوردی یک ورزش عالی است.

۱۰ راز موفقیت در ورزش از زبان حرفه ای ها

۷- به ساعت نگاه کنید

قبلا" در خصوص بهترین زمان برای ورزش کردن مطلبی نوشته بودیم که توصیه می کنیم آن را مطالعه کنید. اما جیسون تئودوساکیس، فیزیولوژیست ورزش در دانشگاه پزشکی آریزونا پیشنهاد می کند: سعی کنید در زمانی که بیشترین انرژی را دارید، تمرین کنید. اگر سحر خیز هستید، فعالیت های تناسب اندام خود را در اوایل روز زمانبندی کنید، یا اگر با گذر روز، شاد و پر انرژی می شوید، فعالیت های خود را در بعد از ظهر یا عصر برنامه ریزی کنید. او معتقد است که:

تمرین کردن در زمانی که بیشترین انرژی را دارید منجر به بهترین نتایج خواهد شد.

۸- با حرفه ای ها در تماس باشید

لازم است یک ارزیاب یا بهتر است بگویم یک مربی حرفه ای در کنار شما باشید تا بتواند نقاط ضعف شما را پیدا کند و برای رفع آن به شما کمک کند. خصوصا" اگر مبتدی هستید و به تازگی ورزش را شروع کرده اید. برای برخی افراد، توجه به انعطاف پذیری و یا به تعادل و چابکی، ممکن است از تمرینات مقاومتی و یا هوازی مهم تر باشد. با انتخاب یک ارزیاب حرفه ای شما می توانید نقاط ضعفتان را پیدا کنید و  برای رفع، بر آن ها تمرکز کنید.

۹- الهام بگیرید

مربی حرفه ای فیتنس، آلان فاین از کانادا می گوید: تناسب اندام یک کیفیت ذهنی است.  یکی از ترفندهای خوب برای دریافت و حفظ انگیزه، پیگیری وبلاگ ها یا سایت های اینترنتی است که راه و روش افراد موفق را معرفی می کند. در کل منظور این است که برای خودتان الگو داشته باشید و از کسی که موفق است، الهام بگیرید. اما چه کسی الهام بخش شماست؟ تا به حال بهش فکر کرده اید؟

۱۰- صبور باشید

در نهایت، به یاد داشته باشید که حتی اگر این نکات را دنبال کنید، فراز و نشیب ها، شکست و پیروزی، حضورشان اجتناب ناپذیر خواهد بود. فقط صبور باشید و تسلیم نشوید. هر هدفی که دارید،  به آن چنگ بزنید، در نتیجه شما به آن خواهید رسید.

 


 
نويسنده: مهندس جعفرفتحی | تاريخ: شنبه 14 آذر 1394برچسب:بانوانورزش>لاغری شکم-زبان خوش,تصاویر برای رزمی,رزمی - آپارات,بانک اطلاعات ورزشهای رزمی-کیک بوکس اپارات-بوکس-دعوا خیابانیشکم,۱۰ راز موفقیت در ورزش از زبان حرفه ای ها, | موضوع: <-CategoryName-> |

اهمیت ونقش اخلاق در ورزشهای رزمی

اهمیت ونقش اخلاق در ورزشهای رزمی

ورزشکار بی اخلاق یعنی ورزشکارنما ! یعنی شخصی که به فعلی مشغول است اما از باطن آن عمل بی خبر است . این مطلب را با یک سئوال اساسی آغاز میکنم :

شما ترجیح می دهید یک ورزشکار با صفت برنده باشید یا یک ورزشکار پهلوان صفت ؟

مولانا واعظ کاشفی، دانشمند قرن نهم و دهم هجری، در باره خصوصیات یک پهلوان واقعی چنین می نگارد:
"اگر پرسند: که را پهلوان توان گفت؟ بگوی: آن کس که دوازده صفت داشته باشد، و آن عبارتنداز:
اول: ترس از خدا [و به عبارتی خشیت از خدا داشته باشد، به جهت این که هم علم در این صفت دارد و هم قوّه و قدرت، که بدون ترسو از خدا، مایه فساد و نشر است]؛
دوم: متابعت از شرع؛
سوم: تن قوی؛
چهارم: زبان خوش؛
پنجم: دل دلیر [تن قوی دارد، جان و روان قوی و ظرفیت بسیار که از حرف سخت و درشت جاهلانه، از کوره در نرود و متابعت هوای نفس نکند، که مبادا بر این سبیل به دیگران آسیب رسد]؛
ششم: فرد کامل؛
هفتم: صبری تمام؛
هشتم: علم به کمال؛
نهم: تلاش و کوشش دایم؛
دهم: خلقی پسندیده؛
یازدهم: دوری از حرام و پوشانیدن خویش از محرمات و ستر عورات و اجتناب از محرمات الهی.
دوازدهم: نعمتی بر دوام."
همواره در عرصه ورزش و خصوصا ورزشهای رزمی افرادی هستند که نامشان از یادها فراموش نمی شود و به نیکی از آنها یاد می شود ، مهم نیست شما در چه دایره ای از معروفیت و شهرت قرار دارید ، مهم نیست در یک باشگاه کوچک تمرین میکنید یا در سطح مسابقات کشوری یا جهانی شناخته شده اید ! مهم این است که در این دایره که از افرادی که با شما تمرین می کنند یا با شما برخورد دارند قبل از اینکه از مهارت ورزشی و هنر رزم و توانایی رزمی شما آگاه شوند از منش و رفتار و متانت شما پی به جلوه ای ناپیدا از فعالیت شما ببرند .
یک رزمی کار حرفه ای متواضع ترین فرد در جامعه است البته تواضع و اخلاق منافاتی با احقاق حقوق ندارد . البته گاهی بزرگمردان ورزش را دیده ایم که برای حفظ حریم و حرمت خود بر سر حق و حقوق خود هم مجادله ای نداشتند .
اگر برای هر شغل و حرفه ای هنجار ها و اخلاقها و رفتاری تعریف شود به صراحت و با قاظعیت می توان گفت پسندیده ترین و زیبا ترین منش و رفتار را می توانید در ورزش علی الخصوص ورزش رزمی بیابید .
هیچ منافاتی ما بین مهربانی و عطوفت و ورزشهای رزمی نیست ، همانگونه که یک رزمی کار باید به اساتید خود و شاگردان ارشد تر از خود و همچنین به محل تمرین خود احترام بگذارد باید بداند که این احترام را به اعضایی که از او جدیدتر و مبتدی تر هستند نیز باید بگذارد . فخر فروشی و قدرت نمایی در ورزشهای رزمی هیچ جایی ندارد . اگر رزمی کاری به عناصر آلوده است قطعا مسیر را اشتباه می پیماید و فرجام خوبی در انتظار او نخواهد بود .
اگر خیلی وقت است که رزمی کار میکنید این مساله را به خوبی درک میکنید :
آیا یادتان می آید در ابتدا که به فرا گرفتن هنرهای رزمی مشغول بودید همواره در پس ذهن خود و یا بعد از یاد گرفتن تکنیک و فن در فکر استفاده از آن در یک درگیری بودید ؟ اما چه می شود که بعد از طی درجات و اصطلاحا خوردن خاک باشگاه و زمین مبارزه از این طرز تفکر دور میشوید ؟ تنها دلیل آن این است که ورزشهای رزمی روح شما را پالایش و به آن وسعت می بخشد .
روح شما در احترام متقابل بین شما و  همرزم هایتان در مسیر فراگیری هنرهای رزمی و رسیدن به کمال در این مسیر پالایش و آراسته خواهد و به نگین هایی از اخلاق پهلوانی از جمله : مروت ، جوانمردی ، تواضع ، خشوع ، راستگویی ، مهربانی و .... مزین می گردد .
به قدری ملاک و معیارهای اخلاقی در ورزش محکم و با پشتوانه است که به قاطعیت می توان از آن به عنوان بهترین سرلوحه اخلاق در جامعه مطرح کرد .

نويسنده: مهندس جعفرفتحی | تاريخ: چهار شنبه 29 مهر 1398برچسب:زبان خوش,تصاویر برای رزمی,رزمی - آپارات,بانک اطلاعات ورزشهای رزمی-کیک بوکس اپارات-بوکس-دعوا خیابانی, | موضوع: <-CategoryName-> |

روش موفقیت در کیک بوکسینگ

روش موفقیت در کیک بوکسینگ

نوشته شده توسط :جعفر فتحی

كیك بوكسینگ مانند سایر ورزشها نیاز به تعهدات واز خود گذشتگیها دارد .از آنجایی كه در این ورزش از تكنیكهای خطر ناك استفاده می شود ؛برای بدست آوردن كنترل روی حركات واستفاده از آنها آموزش باید با تمركز ودقت واعتماد به نفس در زمان مناسب بدون صدمه دائمی زدن به حریف تمرینی یا حریف انجام می گیرد .
مهارت با نگاه كرد ن دیگران یا خواندن درباره اینكه لگدها ومشتها چگونه زده می شوند به دست نمی آید ؛ ولی آنها به یاد گیری كمك می كنند . فقط تمرین با حریف نا مرئی یاواقعی می تواند به شما آموزش دهد چگونه از تكنیكهایی كه یاد گرفته اید دروضعیتهای واقعی وزیر فشار حمله وضد حمله خود را انجام دهید . تمرین كردن باعث می شود كه نقاط قوت وضعف خودتان را ارزیابی كنید ویا تمركز در تمرینات نقاط ضعف را بهبود می بخشد . به همین ترتیب یاد می گیرید چگونه نقاط قوت وضعف حریفتان را نیز بررسی كنید . شما یاد می گیرید از حركات قوی حریفتان فرار كنید واز نقاط ضعف او به سود خودتان استفده كنید .
مزایای كیك بوكسینگ وهمچنین چالشها وپاداشهای آن بسیار است ؛ اما این مزایا فقط با تمرینات مداوم بدست می آید. فقط با چند درس كیك بوكسینگ شما به شرایط فیزیكی وبدنی وسخت وموزن بودن دست نمی یابید .
وقتی برای مسابقه كیك بوكسینگ آماده می شوید باید تمرینات برنامه این فصل را شش روز در هفته انجام دهید . اگر شما این تمرینات را برای رتبه بندی ؛تناسب اندام ؛بهتر كردن شرایط فیزیكی ؛دفاع شخصی ویا برای بهبود مهارتهای خود انجام دهید ؛باید این برنامه را سه روز در هفته ادامه دهید .
همیشه تمرینات را با حركات گرم كردن وكششی شروع كنید تا از . ویا صدمه دیدن جلوگیری كنید . وقتی شروع به تمرینات پرشی می كنید بدن شما كاملأ گرم شده است .پریدن باعث بهتر شدن فنری پاها می شود و رقص پای شما را در مسابقات واقعی بهتر می كند . تمرین بوكس باسایه ‘ كاری جدا از تمرینات واقعی است وبهترین تمرین برای بهبود سرعت و انعكاس حركات شما می باشد . كار روی كیسه بوكس تمام عضلاتی را كه هنگام مشت زدن ولگد زدن به كار می روند بهتر می كند ‘ وشما را قادر می سازد تامشت ولگدهای نیرو مند وانفجاری بزنید . كار بر روی پدهای تمركزی سرعت ‘ قدرت وزمان سنجی شما را بهبود می بخشد وهر گز نباید غفلت شود . كار برروی پدهای تایلندی ضروری است ‘ به خصوص برای بوكسورهای تایلندی چون لگدهای پایین وبالا وهمچنین ضربات زانو وآرنج را تمرین می كنند . تمرین با كیسه بوكس (توپ) سرعتی وگلابی كه از كف به سقف متصل شده زمان سنجی سرعت ودید شما را بهتر می كند ‘ تمرین با حریف مهمترین قسمت آماده كردن بدن وروحیه بر ای مبارزه فول – كنتاكت است .
برای سخت كردن وافزایش قدرت عضلات واضافه كردن نیرو به تكنیكهای كیك بوكسینگ بهتر است جلسات تمرین را با حركات قدرتی تمام كنید .
تغذیه صحیح نیز دارای اهمیت است . شما باید مطمئن شوید برای جلوگیری از بیماری وحفظ سلامت خودتان به مقدار كافی ومناسب مواد غذایی مصرف می كنید . فقط مواد غذایی طبیعی بخورید وبه اندازه كافی میوه وسبزی جات مصرف نمایید . از مكملهای معدنی وویتامینها نیز استفاده كنید .
شما باید یك برنامه علمی تمرینات را دنبال كنید وبه آن بچسبید . همچنین داشتن طرز فكر مثبت و رفتار خوب در تمرینات باتمركز وتوجه به كارهایی كه در تمرین انجام می دهید دارای اهمیت است . علاوه بر تمرینات سازمان یافته ای كه زیر نظر مربی انجام می دهید ‘ شما باید روزانه تمریناتی را در منزل انجام دهید . هر روز روی یك حركت كیك بوكسینگ كار كنید این كار باعث می شود تا تكنیك را صحیح وبا تمر كز فكری انجام دهید وبهتر از آن است كه سعی به یاد گرفتن چند حركت در یك جلسه كنید .

 

نويسنده: مهندس جعفرفتحی | تاريخ: چهار شنبه 29 مهر 1394برچسب:روش موفقیت در کیک بوکسینگ, ورزشها نیاز به تعهدات, درس كیك بوكسینگ,اپارات,كشیدگی عضلات, | موضوع: <-CategoryName-> |

توصیه های لازم برای مبارزه
توصیه ‏های لازم برای مبارزه


- آماده بودن صد در صد بدن:

شما زمانی می‏توانید به مبارزه بپردازید كه بدنی آماده داشته باشید وبدن‏شما آماده نخواهد شد مگر اینكه تمرینات سخت ومداومی داشته باشیدواین تمرینات سخت ومداوم علاقه وپشتكار می‏خواهد. همیشه ودر همه‏حال باید با سستی وتنبلی فرسنگها فاصله داشته باشید.

2- تمركز فكر:

شما وقتی وارد رینگ مبارزه می‏شوید باید تمام فكرتان را جمع كرده وفقط به مبارزه وحریف فكر كنید، در ضمن وقتی وارد رینگ شدید باید اراده قوی‏داشته باشید وهمیشه به خودتان تلقین كنید كه (من حریف را شكست‏خواهم داد) شما طوری در مبارزه عمل كنید كه حریف از هیبت شما بترسدودست وپایش را گم كند ، البته منظور بنده این نیست كه حریف را كوچك‏بشمارید بلكه منظور بنده اینست كه قویتر از او ظاهر شوید ومقام حواستان‏را جمع كنید چون شما مقابل جسمی بیجان نایستاده‏اید بلكه كسی كه درمقابل شماست یك رزمی كار است، فكر می‏كند وجسمی آماده دارد وامكان‏این هست كه از یك لحظه غفلت شما استفاده كرده وشما را نقش زمین كند.

3- سرعت عمل:

شما باید یاد بگیرید كه سرعت وقدرت را با هم منسجم سازید تا چنان ضربه‏هایی به حریفتان وارد كنید كه گویا با پتك بر سرو بدن او می‏كوبید وسرعت‏باید چنان باشد كه گویا شبح است نه سرعت یك دست ویا پا.

4- رقص پا:

شما باید در مبارزه چنان عمل كنید كه گویا مانند كشتی هستید در یك دریای‏طوفانی ومتلاطم. شما با تغییر دادن مكان وموقعیت خود، مهلت ضربه زدن‏را از حریف سلب می‏كنید شما با رقص پا لحظه‏ای در سمت راست‏ولحظه‏ای در سمت چپ ولحظه‏ای هم بصورت دائره‏ای دور حریف‏بچرخید تا با این عمل حریفان خود را گیج كرده وضربه‏های سرنوشت سازرا به آنها وارد آورید.

5- كیاب (جیغ كشیدن):

كیاب یعنی دادن هوای ششها به بیرون همراه با صدا در موقع زدن ضربه. این‏عمل سه خاصیت مفید وكارساز دارد ، یكی: قدرت را بیشتر می‏سازد, دوم: ‏اینكه حواس حریف را پرت نموده, سوم: اینكه ترس در وجودش رخنه‏می‏كند واینها باعث می‏شود كه شما موقعیت ضربه زدن به حریف را پیداكنید.

6- ضربه زدن به قسمتهای حساس بدن حریف:

شما باید از ضربه زدن بیهوده جداً بپرهیزید چون نه فقط به حریف ‏نمی‏خورد بلكه باعث می‏گردد كه شما زودتر از معمول خسته شوید پس‏چنان باید عمل كنید كه هر ضربه‏ای را كه به سمت حریف پرتاب می‏كنید باید به هدف مورد نظر بخورد، یعنی به جای صد ضربه بیهوده سعی كنید ازیك ضربه حساب شده وكاری استفاده كنید وبه بدن حریف وارد كنید كه درغیر اینصورت مبارزه شما طولانی وبی فایده خواهد بود خلاصه اینكه اگرضربه‏ای كه می‏خواهید اجرا كنید صد در صد مطمئن نیستید به حریف ‏بخورد به هیچ وجه آنرا اجرا نكنید حتی اگر نیم در صد شك داشته باشید.

7- مبارزه با تمام قدرت:

شما برای اینكه بتوانید حریفان خود در ثانیه‏های اول شكست دهید بایدچنان با قدرت وسرعت مبارزه كنید كه انگار آن حریف دشمن واقعی‏شماست، در ضمن هیچ وقت در مبارزه نگذارید احساسات عاطفی بر مغزشما غلبه كنند در اینصورت شكست شما حتمی خواهد بود.

خلاصه اینكه در مبارزه به هیچ كسی رحم نكنید حتی اگر..!

ضمناً، هدف یك جنگجو پیروز شدن است نه شكست خوردن، پس برای ‏پیروز شدن باید از تمامی امكانات خود بهره گیرید وحریفانتان را از پای دربیاورید؟

بهترین روشهای مبارزه

1- اگر وارد رینگ مبارزه شدید اول باید خونسردی خود را به هر نحوی كه‏شده حفظ كنید.

2- بعد از اینكه مبارزه شروع شد به هیچ وجه ضربه‏های بیهوده نزنید.

3- راند اول را برای گرم كردن بدن خودتان بكار بگیرید یعنی در راند اول ازقدرت خودتان برای شكست دادن حریف استفاده نكنید فقط زمانی ضربه‏بزنید كه فرصتی دارید وصد در صد مطمئن هستید كه به حریف می‏خورد درآن وقت ضربه را با خیال آسوده و با تمام قدرت بر روی حریف بكوبید.

4- اول باید ببینید حریف شما بیشتر از دستهایش استفاده می‏كند یا پاهایش،واگر از دستهایش استفاده می‏كند باید ببینید از كدام تكنیكها بیشتر استفاده‏می‏كند وكدام دست او قویتر است فرضاً ، اگر دست راست او قویتر باشدشما باید در هنگام مبارزه بیشتر بطرف دست راست او بروید در كنار دست‏راست او باشید تا فرصتی برای ضربه زدن به شما را نداشته باشد واگرخواست با دست چپ ضربه بزند به او اجازه بدهید زیرا دست دیگر اوچنان قدرتی نخواهد داشت واگر حریف از پاهایش استفاده می‏كند باز هم‏باید ببینید كه كدام پای او قویتر است. اگر فرضاً پای راست او قویتر است‏شما در هنگام مبارزه بیشتر بطرف پای راست او بروید یعنی در كنار پایی‏راست او باشید تا فرصتی برای ضربه زدن به شما را نداشته باشد واگرخواست با پای چپ ضربه بزند اجازه بدهید كه ضربه‏اش را بزند برای اینكه‏پای دیگر او قدرت چندانی ندارد.

5- اگر حریفتان در مبارزه از دستهایش بیشتر از پاهایش استفاده می‏كند وضربه‏های دست او قوی هستند شما باید بر عكس او عمل كنید یعنی باید از دور واز پاهای خودتان استفاده كنید واصلاً نگذارید كه حریف به شمانزدیك شود.

6- اگر حریفتان در مبارزه از پاهایش بیشتر از دستهایش استفاده می‏كندوضربه‏های پای او قوی هستند شما باز هم باید بر عكس وی عمل كنید یعنی باید از نزدیك و از دستهایتان استفاده كنید وبه هیچ وجه از او دورنشوید ونگذارید از شما فاصله بگیرد.

7- اگر حریف شما هم از دستهایش وهم از پاهایش به نحو احسن وبه خوبی‏استفاده می‏كند شما باید ببینید نقاط ضعف او كجاست سپس به همان جا باتمام قدرت ضربه بزنید.

8- اگر حریف شما قد بلند باشد شما باید بیشتر به كشاله ران، پهلوی راست،زانوها وبه فك تحتانی او ضربه بزنید برای اینكه افراد قد بلند در مناطقی كه‏ذكر شده ضعف زیادی دارند وشما با ضربه زدن به همین مناطق حساس‏ونقاط ضعف به آسانی می‏توانید حریفان قد بلند خود را شكست دهید.

9- اگر حریف شما تقریباً چاق باشد، بهترین راه شكست دادن او اینست كه‏ اولاً او را خسته كنید ثانیاً بیشتر ضرباتی كه اجرا می‏كنید به قسمتهای شكم،صورت وبر بازوهای او باشد.

10- اگر با حریفی روبرو شدید كه از نظر تكنیك وتاكتیك وهم از نظر هوش‏وذكاوت از بهره بالایی برخوردار باشد بهترین راه شكست دادن :

الف- گول زدن اوست

یعنی وقتی می‏خواهید به پاهایش ضربه بزنید به صورت او نگاه كنید واگرمی‏خواهید به صورت او ضربه بزنید به پاهایش نگاه كنید واگر این روش‏كارساز نبود به ترفند دوم دست می‏زنیم .

ب- از احساسات عاطفی وحماقت‏او استفاده كنیم

از این احساسات وحماقت كه در عرض چند ثانیه بوجود می‏آید به ضرر اواستفاده كنید در این روش ثانیه‏ها نقش بسزائی دارند.

شما باید به این صورت عمل كنید كه وقتی حریف به شما ضربه‏ای زد فرقی‏نمی‏كند كه چه ضربه‏ای باشد وقتی ضربه‏اش به شما اصابت كرد شما بایدبه او بفهمانید كه دیگر قادر نیستید به مبارزه ادامه دهید در چنین موقعی‏حریفتان یا با حماقت تمام به سمت شما حمله خواهد كرد یا اینكه‏احساسات عاطفی او نمی‏گذارند كه حمله كند ودلش برایتان می‏سوزدومبارزه را متوقف می‏كند ، در این دو حالت اگر بتوانید از آنها به نحو احسن‏استفاده كنید، مبارزه را به نفع خودتان تمام خواهید كرد.

توضیح بیشتر:

حریف وقتی شما را آسیب دیده می‏پندارد و می‏خواهد به شما حمله كند دیگر به هیچ وجه از مغزش استفاده نمی‏كند وبا گاردی باز به سمت شما حمله می‏كند تا شما را از پای درآورد كه به این حالت حماقت تمام عیارمی‏گویند وخلاصه وقتی با این توصیفات به شما حمله كرد بهترین كاری كه‏می ‏توانید بكنید تا مبارزه به نفع شما تمام شود اینست كه وقتی حریف كاملاًبه شما نزدیك شد ، با تمام قدرت بر روی شكم یا زانوی او ضربه كاری‏بزنید.

اگر حریف مبارزه را بخاطر اینكه دلش برای شما سوخت متوقف كند،شما باید بدون اتلاف حتی یك ثانیه وبلافاصله به سمت او حمله‏ور شویدوبا تمام قدرت بر روی صورت ، شكم، زانو یا كشاله ران او ضربه بزنید ومطمئن باشید ، این مبارزه به نفع شما به پایان خواهد رسید.

نويسنده: مهندس جعفرفتحی | تاريخ: چهار شنبه 29 مهر 1394برچسب:توصیه,لازم برای مبارزه,ترس, مبارزه با تمام قدرت, شكم,حریف,اپارات,بوکس, | موضوع: <-CategoryName-> |