تصاویر شاگردان استاد قادرشهبازی کیک بوکسینگ حرفه ای


کیک بوکسینگ حرفه ای

دانستنیهای ورزش کیک بوکسینگ


آناتومی عضلات شانه

آناتومی عضلات شانه

عضلات شانه را می توان به دو گروه خلفی و قدامی تقسیم نمود:عضلات خلفی شامل: عضله دلتوئید، عضله فوق خاری،عضله تحت خاری ، عضله گرد کوچک و عضله گرد بزرگ هستند.عضلات قدامی شانه نیز شامل: عضلات تحت کتفی و غرابی- بازوئی می باشند.

آناتومی عضلات شانه

 

عضلات ناحیه خلفی

عضله دلتوئید

آناتومی عضلات شانه

این عضله روی مفصل شانه طوری قرار گرفته است که قسمت فوقانی استخوان بازو به وسیله آن پوشیده می شود.دلتوئید عضله ای پهن و مثلثی شکل است که از سطح ۱/۲ خارجی استخوان ترقوه و لبه خارجی و سطح فوقانی زائده اخرمی و لبه تحتانی خار استخوان کتف شروع شده و کلیه تارها به سطح خارجی تنه استخوان بازو در بخش میانی متصل می شود.با توجه به وسعت محل چسبندگی عضله دلتوئید در انتهای فوقانی، این عضله در خیلی از اعمال مختلف استخوان بازو شرکت می کند.

آناتومی عضلات شانه

تارهائی که از روی استخوان ترقوه شروع می شوند بخش قدامی عضله را به وجود می آورند، تارهای شروع شده از رویی زائده اخرمی، بخش میانی عضله را می سازند و تارهای شروع شده از روی خار استخوان کتف بخش خلفی عضله را به وجود می آورند.

عضله فوق خاری

آناتومی عضلات شانه

ایین عضله از ۲/۳ میانی حفره فوق خاری استخوان کتف شروع شده و پس از گذشتن از زیر زائده اخرمی به بالاترین بخش برجستگی بزرگ بازو متصل می گردد.تاندون این عضله ضمن گذشتن از بالای مفصل شانه به کپسول مفصلی نیز چسبندگی پیدا می کند.

عضله تحت خاری

آناتومی عضلات شانه

عضله ای مثلثی شکل است که از حفره تحت خاری استخوان کتف شروع می شود.حدود ۲/۳ بخش میانی حفره تحت خاری محل چسبندگی این عضله روی کتف است. تارها به طرف خارج کشیده شده و پس از گذشتن از سطح خلفی مفصل شانه به قسمت خلفی – فوقانی برجستگی استخوان بازو متصل می شوند.

عضله گرد کوچک

آناتومی عضلات شانه

عضله ای باریک است که از لبه خارجی استخوان کتف شروع شده ، به طرف خارج و بالا سیر کرده و پس از گذشتن از سطح خلفی تحتانی کپسول مفصلی شانه روی سطح خلفی برجستگی بزرگ استخوان بازو، زیر محل چسبندگی عضله تحت خاری به این استخوان متصل می شود.

عضله گرد بزرگ

آناتومی عضلات شانه

عضله ای پهن و ضخیم است که از زاویه تحتانی  استخوان کتف در سطح خلفی شروع شده و پس از سیر به طرف خارج و بالا به وسیله ک تاندون پهن به طول ۵ سانتیمتر به بخش قدامی استخوان بازو زیر برجستگی کوچک(موازی با تاندون عضله پشتی بزرگ) متصل می گردد.

عضلات قدامی شانه

عضله تحت کتفی

آناتومی عضلات شانه

عضله ای بزرگ و مثلثی شکل است که از سطح وسیعی از حفره تحت کتفی (سطح قدامی کتف) شروع می شود.تارها جمع شده و تشکیل یک تاندون را می دهند.تاندون عضله به طرف خارج کشیده می شود و پس از گذشتن از سطح قدامی مفصل شانه روی برجستگی کوچک استخوان بازو متصل می گردد.تاندون عضله تحت کتفی بسیار پهن می باشد.

عضله غرابی -بازوئی

آناتومی عضلات شانه

از روی دنده غرابی استخوان کتف شروع شده و به موازات سرکوتاه عضله دو سر بازو پایین آمده و وی سطح داخلی استخوان بازو در میانه آن چسبندگی پیدا می کند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: مهندس جعفرفتحی | تاريخ: شنبه 14 آذر 1394برچسب:, | موضوع: <-CategoryName-> |